Vinuri Dionysos

 si-mento-vin-rosu

Cantina di Negrar SI MENTO Vin rosu IGT 0.75L

Un vin mai ușor și mai accesibil, care cucerește publicul tânăr.  Vrem să oferim o nouă interpretare a denumirii de origine Valpolicella, o denumire care dă vinuri de mare structură, dar care poate oferi și vinuri de calitate, ușor de băut, în orice ocazie și loc. De aceea am creat un cupaj roșu moale, elegant, ușor de băut, destinat publicului larg, dar mai ales tinerilor”.O spune Daniele Accordini, CEO și vinificator al Cantinei Valpolicella Negrar în interviul acordat bloggerului Renato Malaman și cotidianului Il matino di Padova.

Si MENTO are ca și consumatori țintă generația Millennials (anul nașterii între 1980 și 1994) și generația Z (născuți între 1995-2010), generații recunoscute pentru spiritul curios și apetența pentru tot ce e nou.

„Sì, Mento” este un vin roșu produs în 2019 din struguri Corvina și Corvinone, cu 13% vol alcool și un zahăr rezidual de 12 g/L. „Acest vin răspunde unui trend de piață născut în urmă cu câțiva ani în Statele Unite în rândul tinerilor, apoi răspândit în Europa de Nord, dar și în Italia, spre vinuri moi, rotunde, gata de băut, în care fructul iese în evidență deasupra tuturor celorlalte caracteristici. Astringența dată de taninuri este atenuată de un reziduu de zahăr peste medie, dar fără ca vinul să intre astfel în categoria vinurilor dulci. Moliciunea vinului face posibil consumul la temperaturi mai scăzute, astfel că poate fi încadrat în gama „vin glazurat”, adică roșu, proaspăt, care merge și ca aperitiv”, explică Silvia Minoccheri, export manager al cramei.

„Vinul este un factor emoțional și de aceea ne-am gândit la o etichetă captivantă, capabilă să capteze atenția consumatorilor, care decid în 5-25 de secunde să cumpere vin de la supermarket”, adaugă Accordini.

Pentru „Sì, Mento”, a fost aleasă o etichetă intrigantă, care omagiază marile vinuri roșii din Valpolicella și evidențiază contrastul dintre zi/noapte, masculin/feminin, cu referiri iconografice, la istoria și cultura Veneției secolului al XVIII-lea. Eticheta evocă povestea Teresei Landi, alias Bellino, una din invențiile literare ale aventurierului Giacomo Casanova(1725-1798).

Povestea acesteia, evocată de Casanova în memoriile sale „L’histoire de ma vie” , se referă la zbuciumul acestei cântărețe de succes care, pentru a putea evolua pe scenă, lucru interzis femeilor la acea vreme (mijlocul secolului al XVIII-lea), a luat înfățișarea unui tânăr castrat. Celebrul venețian Casanova descoperă secretul Teresei și se îndrăgostește nebunește de ea, dragostea lor fiind încununată de nașterea unui copil nelegitim.

( Preluare si adaptare articol “ valpolicella-nasce-si-mento-il-vino-rosso-easy-che-punta-ai-millenial-la-cantina-di-negrar-lancia-anche-tre-nuovi-bianchi” de Renato Malaman

Lasă un răspuns